Inspirert av moderne kultur, spennende reiser og en avslappet livsstil, bestemte to vennepar seg for å ta et oppgjør med kjedelige basisplagg og tekstiler. Resultatet ble Cahis. Et nytt Oslo basert brand som kombinerer mote med interiør og lager produkter som uttrykker edge, funksjonalitet og komfort. Vi tok en prat med designeren bak det nye merket:

Hva definerer Cahiskunden?

-Cahis tiltrekker kvinner og menn med en avslappet og personlig edge. Våre kunder er interessert i god design, kvalitet og enkle snitt med det lille ekstra.

Hva kjennetegner Cahis?

-Cahis designer klær og interiør som reflekterer en moderne og avslappet livsstil. Vårt uttrykk «Everyday Statement» handler om at de enkle basisplaggene og hverdagstekstilene skal være inspirerende og ha det lille ekstra. Cahis kjennetegnes av en komfortabel silhouette og et cleant design. Vi bruker elementer fra ulike kulturer for å gi produktene våre særpreg. 

Hvorfor Paleet?

-Som et nytt merke ønsket vi å få best mulig eksponering. På Paleet kunne vi ligge vi side om side med en rekke interessante aktører. Samtidig følte vi at vi kunne tilføre noe nytt og spennende til senteret.

Vi skulle gjerne sett et større mangfold og flere aktører med ulik bakgrunn og tilnærming til bransjen. God design og kvalitet behøver ikke bare være for noen.

Hva vil kundene på Paleet møte i pop-up’en? 

-I vår lille Pop-up får kunden en stilren vernissage følelse. Vi designer få produkter man kan bruke ofte. I butikken finner man en perfekt blanding av utvalgte «everyday statement» pieces og interiør tekstiler med en sommerlig vibe.

Hva tenker dere om norsk mote og norsk motebransje i fremtiden?

-Det er mye spennende ting som rører seg i norsk mote for tiden. Mange dyktige designere er på vei opp og frem, noe som er veldig positivt. Men bransjen har fortsatt rom for og trenger flere talenter for å utvikle seg. Vi skulle gjerne sett et større mangfold og flere aktører med ulik bakgrunn og tilnærming til bransjen. God design og kvalitet behøver ikke bare være for noen.

Første kolleksjon

Deres første kolleksjon lanseres mai 2017 og består av klær og interiør tekstiler. Produktene er laget av 100% naturlige materialer og produsert av dyktige håndverkere.

Du finner Cahis i andre etasje, ved The Room, ut juni.

Banette Bigoore, designer.